Karls Ernests Sedols

9 gadi, Rīga

Esmu sportisks jaunietis, kam patīk lasīt grāmatas.

Iesniegtās recenzijas

Plastmasas huligāni. Draugs pazudis

Agnese Vanaga

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Čiekurkalna puišu Klāva un Intara piedzīvojumi turpinās. Šoreiz viņi ir pazaudējuši maisiņu Dusmukuli. Viņi domā, ka maisiņu ir nozaguši kaucekļi, Čiekurkalna banda. Viņi zin, kur atrodas viena kaucekļa māja. Pagalmā viņi atrada maisiņus, kuriem gāja grūti. Brāļi piedāvāja viņiem palīdzību, ja viņi palīdzēs atrast Dusmukuli. Viņi piekrita. Maisiņi nekādi nevarēja atrast Dusmukuli. Kādu dienu Intars atrada maisiņu, bet Veras tante to aizveda uz izgāztuvi. Intars palūdza kaijai, lai to atnes un tā arī notika. Pēc tam, kad puiši atrada maisiņu, Klāvs teica, ka ir jānovēro, cik atkritumus gadā mēs savācam. Mamma tam nepiekrīt un atklāj, ka dabaszinībās ir jādara kas cits. Tikmēr maisiņš aizbiedē kaucekļus.

Grāmata bija ļoti laba. Iesaku to izlasīt arī citiem.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Kaija

Izcilas navigācijas spējas: Kaijas spēj orientēties, izmantojot Zemes magnētisko lauku. Šī spēja palīdz tām atrast ceļu pārsteidzošos attālumos un atgriezties uz ligzdošanas vietām pat pēc vairāku simtu kilometru lidojuma.

Pielāgošanās un inteliģence: Kaijas ir ļoti pielāgojušās dažādām dzīves vidēm un ir zināmas ar savu inteliģenci. Tās izmanto dažādas stratēģijas, lai iegūtu pārtiku, piemēram, nomet akmeņus uz gliemežvākiem, lai tos salauztu, vai pat izmanto mašīnas, lai saplacinātu riekstus.

Komunikācija un sociālās struktūras: Kaijas ir ļoti sociāli putni un izmanto dažādus vokālos signālus un ķermeņa valodu, lai sazinātos savā starpā. Tās bieži veido lielas kolonijas, kurās notiek sarežģītas sociālās mijiedarbības un hierarhijas izveide.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Plastmasas huligāni

Agnese Vanaga

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Čiekurkalnā dzīvo divi puikas Klāvs un Intars. Viņiem nepatīk, ka atkritumi tiek izmesti dabā. Viņi pat rīko talkas. Kādu dienu Klāvs pamana plastmasas maisiņu ejam pāri tiltam. Tas apķeras ap Klāva kāju un sāk pikti runāt. Izrādās maisiņš ir dzīvs, bet visu maisiņu dzīvē ir ļoti īsā. Klāvs un Intars sāk otrreiz lietot maisiņus. Viņi lūdz palīdzību arī vectēvam, kurš iemāca kā salocīt maisiņus. Tā puiši un maisiņš kļūst par labākajiem draugiem.

Man šajā grāmatā patika viss. Mūsu apkārtnē arī dabā tiek izmestas dažādas lietas, maisiņi un pudeles, kas ir ļoti skumji. Gribētu, lai cilvēki beidz mēslot dabā.

Lasot grāmatu es uzzināju, ka arī lietām ir dzīve un to mūžs ir atkarīgs no tā, kā cilvēki tās lieto.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Zaķis

Pārvietošanās ātrums: Zaķi ir izcili ātri skrējēji un var sasniegt ātrumu līdz 70 kilometriem stundā. Tie spēj arī veikt garus lēcienus, kas var sasniegt pat trīs metru attālumu, lai izvairītos no plēsējiem.

Sociālā uzvedība un teritorija: Lai gan daudzi zaķi ir vientuļnieki, daži sugas pārstāvji dzīvo grupās. Zaķi ir ļoti teritoriāli un izmanto savas pakaļkājas, lai veiktu trokšņainus brīdinājumus, dauzot tos pret zemi, kad tie izjūt briesmas.

Redze un dzirde: Zaķiem ir izcila redze un dzirde. Viņu lielās acis ir izvietotas sānos, kas ļauj tiem redzēt gandrīz 360 grādu leņķī un pamanīt plēsējus no jebkura virziena. Zaķu garās ausis ne tikai uzlabo dzirdi, bet arī palīdz regulēt ķermeņa temperatūru.

3. uzdevums. Grāmata - kino!