Alekss Andersons
5 gadi, INČUKALNS
Esmu foršs džekiņš, kuram patīk dzenāt bumbu, spēlēties ar mašīnām un pirms miega obligāti lasīt grāmatu.
Iesniegtās recenzijas
Mazā kamenīte Bumbulīte
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
M: Kas tev patika grāmatā?A: Man grāmatā patika kamenīte Bumbulīte, tāpēc, ka viņa bija svītraina.
M: Kas kamenītei bija noticis?
A: Nevarēja palidot, jo viņai bija sīki spārni.
M: Ko kamenīte darīja?
A: Gāja ar kājām pie sienāzītes un vaicāja, kāpēc viņai ir sīkāki spārni nekā pārējiem.
Tālāk gāja arī pie mušu mācītāja.
M: Ko teica mušu mācītājs?
A: Ka katrs atšķirīgs.
M: Kāpēc tev šī grāmata patika?
A: Tāpēc, ka kamenīte iemācījās lidot ar daktera Dundura palīdzību.
M: Vai tu gribētu būt kā kamenīte?
A: Nē!
M: Kāpēc?
A: Tāpēc, ka es negribu būt resns un es negribētu, ka man ir sīki spārni un man negribētos būt svītrainam.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Par kameni:1. Pūkainais apmatojums tās pasargā no vēsa laika.
2. Kamene spēj dzelt vairākas reizes, lai gan tās nav agresīvas un dzeļ tikai, lai aizsargātu ligzdu vai sevi.
3. Kamenes dzīvo viengadīgās saimēs, un pārziemo tikai jaunās, apaugļotās mātītes, bet vecā saime rudenī iznīkst.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Muris zoodārzā
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
M: Kas grāmatā notika?A: Meitene Baiba brauca ar mammu uz zoodārzu skatīties dzīvniekus.
M: Kas tev vislabāk grāmatā patika?
A: Man šajā grāmatā patika tīģeris, jo viņi meža kaķi.
M: Kādus dzīvniekus Baiba apskatīja ZOO?
A: Nīlzirgu, flamingus, meža cūkas, lamas, zirdziņus, surikatus, pāvus, tīģerus.
M: Vai Baiba tā bija laba diena zoodārzā un kāpēc?
A: Jā, bija laba diena, jo viņa atrada Muri.
M: Kas ir Muris?
A: Baibas kaķis.
M: Kas ar Muri bija noticis?
A: Pazudis.
M: Vai Baiba atstāja Muri zoodārzā?
A: Nē, paņēma līdzi uz mājām.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Par surikatu1. Surikats dzīvo tuksnesī.
2. Surikatiem ir priekšķepas, kas pielāgotas rakšanai, un tām ir termoregulācijas spēja, lai izdzīvotu savā skarbajā, sausajā vidē.
3. Surikati ēd kukaiņus.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Kastaņkoku neticamais piedzīvojums
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
M: Kas bija grāmatas galvenie varoņi?A: Koki.
M: Kādi koki?
A: Kastaņkoki.
M: Kas kokiem bija noticis?
A: Viņi uzzināja, ka viņus griezīs nost un viņi gribēja uztaisīt gaisa balonu, lai aizlidotu uz citu vietu.
M: Kas kokiem palīdzēja?
A: Sīļi, ezis, putniņi, kaķis, suns, divi kurmji un zirnekļi.
M: Tavuprāt, kurš no dzīvniekiem kokiem palīdzēja visvairāk?
A: Visi palīdzēja, jo bija kā komanda.
M: Kur un pie kā koki aizlidoja?
A: Uz citu zemi pie ģimenes.
M: Vai ģimene bija priecīga par kokiem?
A: Bija priecīga, tāpēc varēja iekārtot skaistu dārzu un paslēpties no saules zem kokiem.
M: Vai tu esi redzējis kokus, kas lido gaisa balonā?
A: Nē.
M: Ja tev pagalmā būtu divi kastaņkoki, ko tu ar tiem darītu?
A: Negrieztu nost, ļautu lai aug. Iemācītos uzrāpties tajos un iekārtotu savu mājiņu to zaros.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
M: Par kuru no grāmatā pieminētajiem dzīvniekiem tu gribētu uzzināt vairāk?A: Par ezi.
M: Ko tu gribētu uzzināt par ezi?
A: Kur viņi dzīvo? Ko eži ēd? Kādas ir eža adatas?
1. Eži dzīvo aiz kāda krūma vai dzīvžoga, var arī dzīvot komposta kaudzē.
2. Gliemežus, kailgliemežus, pūcīšu kāpurus, sliekas.
3. Adatas ir ar tukšu vidu un tās nevar izraut no kažoka.
3. uzdevums. Grāmata - kino!
Apzagta Krupja kundze. Brāļu Sesku detektīvaģentūra
1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu
M: Kurš no seskiem tev patika vislabāk un kāpēc?A: Alberts, tāpēc viņam bija pusrūtaina veste.
M: Ko seski darīja?
A: Izmeklēja krupja kundzes apzagto dzīvokli.
M: Kas bija nozagts?
A: Somiņa, krelles.
M: Ko seski turēja aizdomās?
A: Dažādus dzīvniekus.
M: Kas seskiem palīdzēja atrast vainīgo?
A: Pēdu nospiedumi.
M: Kas bija vainīgs?
A: Žagata, tāpēc, ka viņai patika spīdīgās krelles.
2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?
Par seskiem:1. Sesku tēviņi ir lielāki par sesku mātītēm.
2. Vasarā dzīvo ģimenēs, ziemā pa vienam.
3. Galvenokārt pārtiek no peļveidīgajiem grauzējiem, abiniekiem; retāk – ar putniem un to olām, kā arī rāpuļiem.