Verners Vjakse

7 gadi, Preiļi

Esmu ziņkārīgs un zinātkārs kāpēcītis. Esmu ļoti kustīgs - patīk braukt ar velosipēdu tālos izbraucienos. Patīk arī mierīgas nodarbes - zīmēt, pētīt grāmatas, spēlēt galdaspēles. Patīk piedalīties konkursos. Jau nevaru sagaidīt septembri, kad sākšu iet skolā.

Iesniegtās recenzijas

Kastaņkoku neticamais piedzīvojums

Aija Hasinta Smit

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man patīk lasīt rudeņos kastaņus, bet pavasarī skatīties to ziedus. Tie ir ļoti lieli un skaisti koki. Netālu no mājām mums arī aug vēl neliels kastanītis. Grāmatu saprotu, jo es arī ļoti negribētu, ka to nozāģē. Dzīvnieciņi ir ļoti labi draugi, ja palīdzēja kastanim. Gribētu redzēt, kā koki lido gaisa balonā. Tam nu gan jābūt milzīgam! Man patika, ka beigās viss bija labi, un ka tika iepriecināta ģimene.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Katrai bitei ir savi pienākumi.
Bites apputeksnē ziedus. ja nebūtu bišu, tad nebūtu daudz augļu.
Bišu māte ir bišu karaliene.
/Bērna teiktais/

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Šīlas dienasgrāmata jeb Kā man laukos gāja

Brigita Andermane

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmata ir par sunīti Šīlu, kura vasarā dodas suņu dienās pie bērnu vecmammas un vectēva. Viņa iepazīst pasauli un satiek dažādus dzīvniekus. Daži viņai patīk, daži nē. Viņai patīk gulēt uz vilnas segas vai vecmāmiņas jakas. Viņai garšo ne tikai suņu barība, bet arī pankūkas.
Grāmatā ir skaisti zīmējumi. Patika tos skatīties.
Arī es esmu prasījis mammai nopirkt suni. Viņa nepiekrīt, jo esmu mazs un nevarēšu visu laiku par viņu rūpēties. Tagad es saprotu vairāk, ko sunim vajag un kas sunim patīk. Tagad zinu, kādas blēņas suns var izdarīt – izrakt zem žoga bedri un izlīst brīvībā. Palūdzu mammai izskaidrot vārdu “protests.”

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Kurmji dienā apēd vidēji 50 slieku.
Mitrās naktīs kurmji iznāk zemes virspusē, lai medītu. Kurmja kažoka apmatojums ļauj viņam pārvietoties pa alām gan uz priekšu, gan atpakaļvirzienā.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Sandalītes Kreisiņas piedzīvojumi

Darja Žeļeznova

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man arī koridorī stāv mani apavi. Ir arī sandalītes un nesen nopirka jaunas, jo tās drīz būs mazas. Iedomājos, ko tās runā ar mammas un māsas brūnajām un baltajām botiņām vai tēta lielajām kurpēm vai manām botiņām. Cik labi, ka sandalīte atradās, kad bija pazudusi. Domāju, ka tā bija īpaši drosmīga un gudra, jo uzrunāja par policista zābakus. Žēl, ka tās strīdējās ar citiem apaviem. Žēl, ka tās ķīvējās arī savā starpā, jo māsām jābūt draudzīgām. Man ir brālis un māsa, reizēm jau arī strīdamies, bet zinu, ka tas nav ļauni. Reizēm tieši es iesāku kašķēties. Tagad pamēģināšu tā vairs nedarīt. Grāmatā pētīju zīmējumos, vai uzzīmēta labā vai kreisā sandalīte.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Kaķis vispirms uz priekšu liek abas labās kājas, tad abas kreisās. Tā vēl dara tikai kamieļi un žirafes.
Kaķim ir 100 dažādu balss toņu, sunim tikai 10.
Kaķi var kustināt katru ausi atsevišķi.
/ Interneta resursi/

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Muris zoodārzā

Ruta Svaža

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Kad grāmata tika atnesta no bibliotēkas, to sāku nevis lasīt, bet vispirms izpētīju tās krāsainās ilustrācijas. Tās bija ļoti krāsainas un varēja aplūkot dažādus dzīvniekus zoodārzā. Tad palūdzu māsai palīdzēt lasīt. Tā bija interesanta. Sapratu, ka meitene Baiba ļoti mīlēja savu kaķi Muri. Arī kaķis mīlēja meiteni. Tikai sanāca viņam aizmaldīties. Labi, ka grāmata labi beidzās. Un kaķis nonāk atpakaļ pie Baibas. Cik labi, ka arī citi dzīvnieki palīdzēja tam notikt. Jā, būtu forši, ja dzīvnieki mācētu runāt īstenībā! Interesanti, ko pastāstītu piemēram, flamingo, baloži, mežacūka, surikāts? Grāmata man patika tik ļoti, ka vēl ilgi pēc tās uzdevu daudzus jautājumus par dzīvniekiem visiem ģimenē.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Balodis.
Balodis barojas ar maizi un citu ēdienu atliekām, kuras uzlasa parkos un uz ielas.
Balodis atrod vienmēr ceļu uz mājām.
Balodis var iemācīties atpazīt cilvēku sejas.
/Bērna teiktais/

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Mazā kamenīte Bumbulīte

Brita Sabaga, Maite Kellija, Joelle Turloniasa

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmata no sākuma bija diezgan bēdīga, jo kamenīte bija bēdīga, ka nemācēs lidot. Viņa pārvietojās kājiņām un sastapa citus kukaiņus, kam ir spārni, bet kas lido. Citiem spārni bija lieli, gari, pat krāsaini, stipri. Viņai tie bija ļoti mazi. Grāmata ir bēdīga, jo daudzi kukaiņi smējās par to, ka kamenītei ir mazi spārni. Cik labi, ka viņa satika dakteri Dunduru, kurš iemācīja viņai lidot. Viņai tas izdevās!
Šo grāmatu biju lasījis iepriekš, tā patika un tāpēc palūdzu kaimiņu meitenes mammai, vai varu saukt viņas mazo meiteni par bumbulīti. Jo viņa tad bija maza un mācījās staigāt. Nu tāpat kā kamenīte lidot.
Grāmata māca būt pieklājīgiem un palīdzēt, nevis smieties.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Dundurs.
Tikai dunduru mātītes sūc asinis un sāpīgi kož.
Tēviņi ir pilnīgi nekaitīgi un pārtiek no nektāra un augu sulām.
Lielākie dunduri Latvijā ir diždunduri.
/ Kukaiņi un zirnekļi/

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Apzagta Krupja kundze. Brāļu Sesku detektīvaģentūra

Agija Staka

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Šādu grāmatu vēl nebiju lasījis, jo tanī bija super daudz zīmējumu! Ja tā būtu mana grāmata nevis bibliotēkas, es ar lielāko prieku to izkrāsotu! Es arī sajutos kā detektīvs, jo meklēju pa visu lielo lappusi to, kas bija rakstīts. Reizēm nevarēju pareizi uzminēt, bet reizēm izdevās, kas un kā tur notiek. Varētu biežāk būt tādas grāmatas tāda veidā. Esmu jau iegaumējis šīs mākslinieces ilustrācijas, tās man patīk. Ko man iemācīja grāmata? To ka kārtīgi jānoliek savas mantas. Un ja nevar atrast, tad jāpameklē vispirms pašam, tad jāsauc palīgā. Bet es to ne vienmēr daru, bet mācos to darīt vienmēr.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Krupis.
Dienā parastais krupis slēpjas alās zemē, bet naktī dodas barības meklējumos.
Vasarā vairākas reizes krupim veidojas jauna āda. Veco ādu viņš noskrāpē un apēd.
Ziemā krupis atrodas ziemas guļā vecās dzīvnieka alās.
/Dabas pasaule/

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Annas lietas

Anti Sārs

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Es neesmu meitene, bet arī man patīk stāstīt par daudzām lietām, kas pieder man. Tas varbūt ir kopīgs visiem bērniem? Tagad zinu, ka Anna ir ar gariem matiem, kur iesprausta oranža sprādze ar baltu ziedu.
Sapratu, ka grāmata ir par to, ka cilvēkam ir svarīgas lietas. Un ka tās pat bērns vēlas žēlot. Tās ir gan nedzīvi priekšmeti, gan dzīvs sunītis. Tas ir svarīgi, jo mīļas ir lietas, ko pieaugušie nesaprot. Ne vienmēr mīļas lietas ir noderīgas.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Eži ziemā guļ lapās zem dzīvžogiem.
Ezis ir trokšņains dzīvnieks, un naktī medījot viņš pukšķ.
Dārzā prieks ezīša var uzlikt trauku ar ūdeni nevis ar pienu.
/Dabas pasaule/

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Ābeļkalna noslēpums

Grieta Baula

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Lūkasam, Allei un Francim patika braukt vasarā pie vecmāmiņas Memes un vectētiņa Pepes. Man arī ļoti patīk braukt pie vecmāmiņas. Viss notiek kalnu ciematā, un uz kāda no tiem aug ciema ābeles. Tās ir īpašas, kas īpašu padara arī ciemu. Tām ir ļoti garšīgi āboli. Tos cep pīrāgos un ēd visi cilvēki arī, kas atbrauc ciemos. Arī es priecātos par tādiem āboliem. Taču tad cilvēki sāk izzāģēt ābeles. Nav ābolu un nav cilvēku. Bērni uzzina leģendu par mirdzošo ābeli un dodas to meklēt. Patika ilustrācija, kur ir melna maska meitenei. Arī es gribētu iet naktī laukā, ja man būtu tāds draudzīgs suns. ĀBELE TIEK ATRASTA! Grāmata māca, ka leģendas ir īstas, ja tām tic un dara. Vecvecāki noteikti zina daudzas leģendas. Bērni palīdzēja visam ciemam, jo viņiem tas bija ļoti mīļš ciems.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Suns
Ja kucēnam uzbrūk kaķis, sliktas attiecības ar kaķiem viņam droši vien būs visu mūžu.
Audzinot kucēnu, viņš jau no pirmās dienas jāmāca paklausīt.
Bērniem jāsaprot, ka suni nedrīkst aiztikt tad, kad viņš guļ vai ēd savā vietā.
/ Suņi. Enciklopēdija./

3. uzdevums. Grāmata - kino!