Marta Prūse

14 gadi, Dreieich (Vacija)

Mani sauc Marta, un jau 6. gadu aktīvi piedalos laīšanas stafetē. Ikdienā man reti atliek laika lasīšanai, jo pēc skolas vienmēr ir pūlciņi un tad vēl mājas darbi. Tomēr lasīšanas stafete mani motivē, un palīdz mēģināt atbrīvot laiku, lai lasītu grāmatas.

Iesniegtās recenzijas

Starp pelēkiem toņiem. Grafiskais romāns

Rūta Šepetis, Endrū Donkins

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmatā ir stāsts par meiteni vārdā Līna. 16 gadus vecā meitene dzīvo Lietuvā kopā ar mammu un brāli, līdz kādu dienu sākas karš un viņi pat nespēj iedomāties kas viņus sagaida. Visiem trīs nākas ar vilcienu braukt uz Sibīriju, bet ceļš vilcienā viņiem jau liekas viss trakākais. Nonākot Sibīrijā pēc grūtā ceļa, sākas tikai vēl grūtākais. Visiem katru dienu ļoti smagi jāstrādā un atlīdzībā par smago darbu viņi saņem ļoti nelielu atalgojumu.
Grāmata bija ļoti interesanta, bet arī skumīga, lasīt visas grūtības, viziski un emocionāli smagās lietas kam viņiem jājiet cauri zinot ka pašlaik ir ļoti daudz cilvēki kuri to pašlaik piedzīvo.
Es grāmatu ieteiktu izlasīt pilnīgi jebkuram.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Fakti par tārpiem:
1. Tārpi, īpaši sliekas, ir ļoti svarīgi augsnes veselībai. Viņi aerē augsni, uzlabo tās struktūru un palīdz sadalīt organisko materiālu, kas veicina auglīgu un veselīgu augsni
2. Daudzas tārpu sugas, piemēram, sliekas, spēj atjaunoties no zaudētajām ķermeņa daļām. Ja tārps tiek pārgriezts uz pusēm, dažos gadījumos abas daļas var izdzīvot un kļūt par pilnvērtīgiem tārpiem.
3. Tārpi sastopami dažādās vidēs, sākot no augsnes un ūdens līdz pat ekstrēmiem apstākļiem, piemēram, karstajiem avotiem un ledājiem. Pasaulē ir vairāk nekā 7000 tārpu sugu, kas apliecina to spēju pielāgoties dažādiem dzīves apstākļiem.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Stāsts par kaķi, kurš izglāba grāmatas

Sosuke Nacukava

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmatā bija stāsts par puisi vārdā Rintaro. Rintaro vectēvs, kurš bija liels grāmatu mīlis, nesen nomira, un kā mantojumu mazdēls saņēma vectēva grāmatu veikalu. Kādu dienu pie durvīm parādījās neparasts kaķis vārdā Tīģeris. Tīģeris satraukti sāka stāstīt, ka grāmatas ir briesmās un Rintaro ir jānāk viņam līdzi, lai palīdzētu tās glābt.
Grāmatā bija četras nodaļas, un katrā nodaļā bija jauns stāsts un jauns varonis, kurš centās iznīcināt grāmatas. Tā kā katrā nodaļā mainījās varonis, bija grūti izsekot, cik ilgs laiks ir pagājis un kur kaķis ar Rintaro atrodas.
Kopumā grāmata man šķita ļoti aizraujoša un bija ļoti interesanti lasīt. Domāju, ka autors ar šo grāmatu vēlējās pavēstīt, cik grāmatas ir svarīgas un dārgas lietas, kuras ir jāsargā, kā vien tās var. Es šo grāmatu ieteiktu izlasīt jebkuram vecumam, jo tā bija ļoti aizraujoša un viegli lasāma.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Grāmatā viens no galvenajiem varoņiem bija kaķis, tapēc šeit arī fakti par kaķiem:
1. Kaķi ir pazīstami ar savu neatkarību un spēju pašiem par sevi parūpēties. Atšķirībā no suņiem, kaķiem ir mazāka vajadzība pēc pastāvīgas cilvēku uzmanības.
2. Kaķi murrā, lai izteiktu dažādas emocijas un stāvokļus, piemēram, apmierinātību, trauksmi vai sāpes. Pētnieki arī atklājuši, ka murrāšana var palīdzēt kaķiem pašiem dziedēt savus kaulus un audus.
3. Kaķiem ir izcila nakts redze – viņi spēj redzēt sešas reizes labāk nekā cilvēki vājā apgaismojumā. Tas ir iespējams, pateicoties īpašam atstarojošam slānim acu aizmugurē, ko sauc par tapetum lucidum.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Spoguļpuse. Patraka pasaka

Artūrs Bērziņš

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmata bija stāsts par lapsu, kas pazaudēja S burtu un kļuva par lapu. Lapa devās pie dažādiem ciema iemītniekiem un lūdza viņiem palīdzību atrast pazudušo S burtu. Vislabākais palīgs beigās izrādījās viens no neparastākajiem iemītniekiem suns. Šis suns, kā arī visi citi iemītnieki, neizskatījās pēc parasta suņa, tas izskatījās pēc kaķa ar sikspārņa ausīm. Suns izstāstīja, ka lapa ir pazaudējusi savu S burtu spoguļpusē un, ja steidzami tur nenokļūs, S burts pazudīs uz visiem laikiem. Grāmatas beigās notikumi nedaudz mainījās, un īsti nesapratu, kas tur notika. Kā arī beigās bija izmantoti ļoti neparasti un nedzirdēti vārdi.
Man šī grāmata šķita ļoti savdabīga gan stāsta dēļ, gan arī tāpēc, ka tajā tika izmantoti vārdi, kuri bieži sastopami sarunvalodā, un tas man grāmatās ne visai patīk. Kā jau minēju, beigas bija vēl neparastākas, un tajās tika lietoti vārdi, kurus nekad nebiju dzirdējusi. Man ļoti patika grāmatas ilustrācijas, tās bija daudz un ļoti krāšņas. Es nezinu, ko autors vēlējās ar šo grāmatu pavēstīt, domāju, ka viņš, iespējams, aprakstījis kāda bērna sapni. Es šo grāmatu ieteiktu bērniem no 7 līdz 12 gadu vecumam, jo, pat ja dažreiz bija nedzirdēti vārdi, pats stāsts, manuprāt, būtu vairāk piemērots jaunākiem lasītājiem.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

1. Lapsas izmanto izcilu dzirdi, lai medītu mazus grauzējus, pat tos, kas ir zem sniega. Viņas ir pazīstamas ar savu unikālo "lapsas lēcienu", kad lēcot notver medījumu.
2. Lapsas sazinās ar dažādām vokalizācijām, piemēram, rējieniem un īdēšanu, kā arī izmanto ķermeņa valodu un smaržu zīmes, lai iezīmētu teritoriju.
3. Lapsas ir visēdāji, kas ēd gan dzīvniekus, gan augus. To diēta ietver mazus zīdītājus, putnus, kukaiņus, augļus un ogas, palīdzot tām pielāgoties dažādiem apstākļiem.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Triloģijas "Laika čūskas pavēlniece" I grāmata "Pavediens"

Dina Zoldnere

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man šī grāmata šķita ļoti interesanta. Tajā bija stāsts par meiteni, kurai bija spējas ceļot laikā, un vienu dienu nejauši viņa nokļuva Krētas salā, vairākus gadsimtus atpakaļ. Sākumā meitene nesaprata, kāpēc tieši ir nokļuvusi šeit, bet stāsta gaitā pamazām viss atklājās un noslēpumi, piedzīvojumi kļuva arvien aizraujošāki. Grāmata bija tik interesanta, ka gribējās to lasīt nepārtraukti, lai uzzinātu, kas notiks tālāk. Stāsts beidzās ar ļoti neparastu notikumu, un tagad visu laiku prātoju, kas varētu notikt tālāk. Galvenā atziņa, ko ieguvu, lasot šo grāmatu, ir tāda, ka tu nevari vienmēr uzticēties pat viss tuvākajiem cilvēkiem. Es domāju, ka tas ir arī tas, ko autors vēlējās ar šo grāmatu pavēstīt. Es grāmatu ieteiktu izlasīt pilnīgi jebkuram, gan pieaugušajiem, gan bērniem, jo tā bija viegli saprotama un notikumi vienmēr bija ļoti aizraujoši.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Grāmatā vissvarīgakais dzīvnieks noteikti bija vērsis, tādēļ šeit arī fakti par vērsi :
1. Vērši nav krāsu akli, bet viņu krāsu redze ir ierobežota. Tie galvenokārt redz zilus un zaļus toņus, taču viņi nespēj atšķirt sarkano krāsu no citām. Tāpēc, kad toreadores izmanto sarkanu apmetni (muleta), vērši piesaista apmetņa kustība, nevis tā krāsa.
2. Vērši ir pazīstami ar savu izcilo atmiņu. Viņi spēj atcerēties cilvēkus un vietas vairākus gadus. Tas nozīmē, ka vērsis var atcerēties konkrētus cilvēkus, kas pret viņu ir bijuši laipni vai, tieši otrādi, slikti izturējušies.
3. Vērši savā ganāmpulkā veido sarežģītas sociālās hierarhijas, kur katrs dzīvnieks ieņem konkrētu vietu hierarhijā. Tas ietekmē viņu uzvedību un mijiedarbību ar citiem vēršiem.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Cilvēka bērns

Jānis Klīdzējs

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Man grāmata likās ļoti savdabīga. Katrā nodaļā bija kāds jauns notikums, kas man šķita interesants, taču reizēm bija nedaudz grūti izsekot visam līdzi. Grāmatas galvenais varonis bija mazs puika vārdā Boņa. Boņa ar visu ģimeni un radiem dzīvoja Latgalē. Viens spilgts notikums, kas man palika atmiņā, bija, kad Boņa ar vectēvu brauca uz mežu, vāca kokus un veda tos atpakaļ, lai stādītu pie mājas. Vienu reizi Boņa nejauši nolauza daļu no koka saknes un ļoti par to pārdzīvoja. Tieši tam kokam viņš pēc tam piešķīra īpašu mīlestību. Es pati īsti nesapratu grāmatas galveno domu, bet domāju, ka varbūt autors vēlējās pastāstīt kaut ko no savas bērnības un par to, kā bija senajos laikos. Es grāmatu neieteiktu bērniem, jo, kā jau minēju, reizēm bija grūti saprast domu un notikumus. Tomēr es to ieteiktu pieaugušajiem, jo viņiem, iespējams, būtu vieglāk saprast, un grāmata neliktos tik savāda.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Boņam ļoti svarīgs un īpašs bija viņa zirgs vārdā Cikcers, tādēļ izvēlējos rakstīt par zirgu.
1. Zirgi izmanto ķermeņa valodu un skaņas, lai sazinātos. Viņu ausu, acu un purna kustības var izpaust emocijas, piemēram, ziņkāri vai neapmierinātību.
2. Zirgiem ir izcila atmiņa, īpaši maršrutiem un vietām. Viņi ātri apgūst jaunas prasmes un komandas, padarot tos par lieliskiem partneriem dažādās aktivitātēs.
3. Zirgi spēj gulēt gan stāvot, gan guļus, pateicoties īpašam saites aparātam kāju muskuļos, kas ļauj viņiem atslābt, nekrītot.

3. uzdevums. Grāmata - kino!