Marija Prūse

15 gadi, Rīga

Mani sauc Marija. Pa gadu reti sanāk laika lasīt grāmatas, jo ir skola, pulciņi un, ja kādreiz ir brīvais laiks, to gribas pavadīt ar ģimeni vai draugiem. Pirms vairākiem gadiem kopā ar māsīcu izdomājām piedalīties lasīšanas stafetē, un kopš tā gada šī ir kā tradīcija un labs veids kā sevi motivēt lasīt.

Iesniegtās recenzijas

Latviešu rakstnieku suņu stāsti

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmatā ir aprakstīti dažādi stāsti par suņiem. Katrā stāstā ir cits suns un saimnieks. Tiek aprakstītas viņu attiecības, saimnieka domas par suni un suņa domas par saimnieku. Man patika, ka katrā nodaļā bija jauns stāsts, jo bija viegli grāmatu lasīt un ātri gāja uz priekšu, bet tādēļ arī brīžiem bija nedaudz grūti saprast, par ko grāmatā stāsta, jo, manuprāt, bija nedaudz grūti atcerēties, kuri notikumi bija kuram sunim. Grāmatai nav viens autors, jo tajā ir apkopoti dažādu autoru stāsti par suņiem, bet katrs no šiem autoriem vēlējās iedziļināties tajos. Pavēstīt to, cik viņiem ir labas dvēseles un, ka viņi mīl cilvēkus nevis dēļ ēdiena vai gardumiem, bet gan tāpēc, ka viņi spēj veidot īpašas attiecības ar cilvēkiem.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Suns:
1) Suņu sirdsdarbības ātrums ir no 60 līdz 140 sitieniem minūtē, atkarībā no suņa lieluma un vecuma. Pētījumi rāda, ka suņi var izjust emocijas līdzīgi cilvēkiem, un viņu sirds ritms var sinhronizēties ar viņu saimnieka ritmu.

2) Daži suņi reaģē uz mūziku un pat var izbaudīt noteiktus mūzikas žanrus. Piemēram, dažiem suņiem patīk klasiskā mūzika, kas viņus nomierina.

3) Daži suņi var apgūt vairāk nekā 1000 vārdu un komandu. Piemēram, borderkolliji ir pazīstami ar savu augsto inteliģenci un spēju apgūt sarežģītus uzdevumus.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Starp pelēkiem toņiem. Grafiskais romāns

Rūta Šepetis, Endrū Donkins

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmata ir par padomju laikiem. Galveno varoni Līnu, viņas māti un jaunāko brāli izsūta no Lietuvas uz Sibīriju. Tur ir briesmīgi apstākļi. Viņiem visiem ir smagi jāstrādā, lai nopelnītu ēdienu ar kuru knapi var izdzīvot. Līnai ir talants uz zīmēšanu. Viņa slepeni nodod zīmējumus ar tajos iešifrētām ziņām, cerēdama, ka tās nonāks pie viņas tēva, kurš ir ieslodzīts nometnē. Šī grāmata bija komikss, tādēļ bija daudz vieglāk saprast vietu uz kuru visi ir aizvesti, bet bija pietiekami daudz teksta, lai nebūtu pašam jādomā, kādi notikumi notiek. Manuprāt, autors vēlējās pastāstīt par to, kā bija cilvēkiem, kuri tika izsūtīti. Par to, cik viņiem bija grūti, cik smagi jāstrādā un kā viņiem bija jāizdzīvo ar minimālo, ko cilvēkam vajag. Neskatoties uz apstākļiem, šie cilvēki spēja arī izbaudīt laiku kopā. Viņi sapulcējās namiņa, runāja un labi pavadīja laiku. Viņi pat rīkoja dzimšanas dienas svinības.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Vaboles:
1) Dažas vaboles ir attīstījušas interesantas aizsardzības stratēģijas. Piemēram, bumbvedēja vaboles spēj izšļākt karstu ķīmisku maisījumu no savām vēdera galapunktēm, lai atvairītu plēsējus.

2) Dažas vaboles, piemēram, ugunsvaboles , spēj radīt gaismu ar bioluminiscences palīdzību. Šī gaisma tiek izmantota, lai pievilinātu partnerus un sazinātos.

3) Kaut gan bieži vien par putekšņotājiem domājam tikai bites, daudzas vaboles arī veic šo svarīgo darbu. Vaboles, kuras barojas ar ziedputekšņiem un nektāru, palīdz apputeksnēt augus, izplatot ziedputekšņus no viena zieda uz otru.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Stāsts par kaķi, kurš izglāba grāmatas

Sosuke Nacukava

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmata bija par zēnu Rintaro. Viņam nesen nomiris vectēvs, un Rintaro manto vectēva grāmatnīcu. Kādu dienu viņa veikalā ierodas kaķis vārdā Tīģeris. Viņam ir vajadzīga Rintaro palīdzība, lai izglābtu grāmatas. Man patika, ka grāmata bija radoši sarakstīta, un Rintaro vienmēr varēja izdomāt labus attaisnojumus, lai pasargātu grāmatas. Bija pāris lietas grāmatā, kuras līdz galam nesapratu, bet kopumā tā likās ļoti aizraujoša. Vienmēr gribējās turpināt lasīt, lai uzzinātu, kas notiks tālāk. Mani arī ieinteresēja Rintaro personīgā dzīve, par ko nedaudz tika aprakstīts. Grāmatas galvenā atziņa ir, ka grāmatām ir ļoti liela vērtība. Mūsdienās cilvēki to bieži aizmirst un mēģina atrast grāmatu kopsavilkumus vai kādu īsāku versiju, tādā veidā pazaudējot grāmatas īsto būtību un mērķi.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Kaķis:
1) Tāpat kā cilvēku pirkstu nospiedumi, arī kaķu purngalu nospiedumi ir unikāli katram kaķim. Tie var kalpot kā identifikācijas metode.

2) Kaķi lieto vairāk nekā 100 dažādus skaņu veidus, lai sazinātos, ieskaitot ņaudēšanu, murrāšanu, rūcienus un sisināšanu. Katram kaķim ir sava "valoda".

3) Kaķi kļūst pelēki līdzīgi kā cilvēki. Ar vecumu to apmatojums var mainīt krāsu un izbalēt.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Spoguļpuse. Patraka pasaka

Artūrs Bērziņš

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Sākot lasīt grāmatu, man šķita, ka tā nebūs īpaši interesanta, jo izskatījās bērnišķīga. Grāmatas stāsts tiešām bija ļoti viegls, bez īpašiem notikumiem, taču mani tas ļoti aizrāva un man ļoti interesēja, kas notika ar lapsas s burtu. Man arī ļoti patika zīmējumi, tie palīdzēja saprast, kā pats autors ir iztēlojies grāmatas tēlus un vidi, kurā tie notiek. Manuprāt, autora mērķis, rakstot grāmatu, bija pavēstīt pāris nozīmīgas atziņas ļoti vieglā, grāmatas formā. Atziņa, kuru es vislabāk atceros ir, ka nevajag ļaut bailēm sevi ierobežot. Bieži nevar zināt, kas notiks, bet vienmēr vajag visu pamēģināt, jo dzīve ir īsa, un, kad vairs nebūs iespēja riskēt un izmēģināt jaunas lietas, mēs nožēlosim, ka baidījāmies. Piemēram, grāmatā zivij nepatika dzīvot ūdenī, viņa gribēja lidot un izpētīt sauszemi. Viņa pārvarēja savas bailes, tādā veidā piepildot savu sapni.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Lapsa:
1) Lapsas ir ļoti adaptīvas un var mainīt savu uzvedību atkarībā no situācijas. Piemēram, pilsētās tās ir iemācījušās šķērsot ceļus un izvairīties no automašīnām.

2) Lapsas var veidot sarežģītas alu sistēmas ar vairākām izejām un kamerām, kas kalpo kā patvērums visai ģimenei. Šādas alu sistēmas var būt apdzīvotas vairākus gadus, un tās tiek pastāvīgi uzlabotas, jo lapsas parasti paliek ar vienu partneri visu mūžu.

3) Lapsas izmanto smaržu marķēšanu ne tikai teritorijas iezīmēšanai, bet arī komunikācijai ar citiem grupas locekļiem. Smaržu zīmes var sniegt informāciju par dzimumu, vecumu, veselības stāvokli un pat emocionālo stāvokli.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Cilvēka bērns

Jānis Klīdzējs

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmata ir autobiogrāfija, kurā ir attēlota lauku dzīve 20. gs. Galvenais varonis ir jauns zēns, Boņs, kurš piedzīvo bērnību nabadzīgā ģimenē. Stāsts pievēršas viņa piedzīvojumiem, attiecībām ar vecākiem un draugiem, kā arī apkārtējo vidi un sabiedrību. Katrā nodaļa tika aprakstīts jauns notikums, kas mani ieinteresēja lasīšanā, taču brīžiem bija nedaudz grūti izsekot laikam, piemēram, Boņa dzimšanas diena pagāja un par to nebija aprakstīts, kā arī strauji mainījās gadalaiki. Grāmata, manuprāt, bija ļoti labi sarakstīta, taču man autobiogrāfijas stils ne īpaši patīk, tādēļ tā likās nedaudz garlaicīga. Kā arī pirmo reizi sāku viņu lasīt skolā. Tad līdz galam nepabeidzu, bet dēļ tā, ka tad man nebija izvēles par lasāmo grāmatu un tā bija jālasa mācību gada laikā, kad knapi pietiek laika mājasdarbiem, jau tad tā lēni gāja uz priekšu un radās priekšstats, ka grāmata nebūs īpaši aizraujoša. Manuprāt, autobiogrāfijām un biogrāfijām nav konkrētu atziņu, tā vienkārši dod priekšstatu par konkrētu cilvēku dzīvi.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Zemesvēži:
1) Tie rada skaņas, lai piesaistītu partnerus. Viņi rada skaņas, berzējot kopā savas spārnu daļas, kas var būt dzirdamas līdz pat vairāk nekā 600 metru attālumā.

2) Dažām zemesvēžu sugām ir spēja bioluminiscēt, tas nozīmē, ka tās spēj radīt gaismu. Tas ir īpaši izplatīts starp viņu kāpuriem un ir domāts, lai piesaistītu pārtiku vai partnerus.

3) Zemesvēžiem ir vairāki dabiskie plēsēji, tostarp putni, krupji, ķirzakas un mazi zīdītāji. Lai aizsargātos, viņi ātri raks dziļāk augsnē un var izdalīt stipru smaku, kas atbaida plēsējus.

3. uzdevums. Grāmata - kino!

Triloģijas "Laika čūskas pavēlniece" I grāmata "Pavediens"

Dina Zoldnere

1. uzdevums. Atsauksme par grāmatu

Grāmatā bija stāstīts par meiteni Doroteju. Viņai piemīt īpašas spējas un tiek aizrauta uz Krētas salu, senāko Eiropas civilizācijas šūpuli. Gandrīz visi notikumi notika Krētā, kur meitene iepazīst salu, iemīlas un mēģina saprast, kādēļ tur nonākusi. Man patika, ka visi notikumi bija ļoti negaidīti un radoši. Tā kā šīs grāmatas notikumi nevarētu notikt īstā dzīve, bija grūti paredzēt, kas notiks tālāk. Grāmata beidzās ļoti aizraujošā brīdi, kura dēļ man ļoti gribas izlasīt grāmatas otro daļu (tad kad tā iznāks). Viena lieta, ko autore, iespējams, vēlējās pavēstīt ir, ka ne vienmēr tuvākie cilvēki tiešām grib mums visu to labāko.

2. uzdevums. Ko tu zini par dzīvniekiem?

Vērsis:
1) Pretēji populāram mītam, vērsis nereaģē uz sarkanās krāsas apmetņiem, ko izmanto matadori vēršu cīņās. Vērši, tāpat kā citi liellopi, ir krāsainie un nespēj uztvert sarkanās krāsas toņus. Viņu agresīvā reakcija vēršu cīņās ir saistīta ar kustību un apdraudējuma uztveri, nevis konkrētu krāsu.

2) Vērši ir ļoti jutīgi pret skaņām un vibrācijām. Viņu dzirde ir daudz asāka nekā cilvēkiem, un viņi var uztvert skaņas, kas atrodas ārpus cilvēku dzirdes diapazona. Šī spēja palīdz viņiem uztvert potenciālus draudus un reaģēt uz tiem savlaicīgi.

3)Vērši var dzīvot ilgi, bieži sasniedzot 15-20 gadu vecumu, ja viņi tiek pienācīgi aprūpēti. Šī ilgā dzīves ilguma dēļ vērši var ilgstoši piedalīties ganāmpulka dzīvē un veidot stabilas sociālās struktūras. Viņi bieži izvēlas konkrētus indivīdus, ar kuriem pavada vairāk laika, ganoties vai atpūšoties. Šīs saites var būt tik stipras, ka šķiršanās no draugiem var izraisīt stresu un trauksmi

3. uzdevums. Grāmata - kino!